Hoe pas ik het SPAM filter aan?

zondag 25 september 2022

Hoe pas ik het SPAM filter aan?

Er zijn periodes dat er regelmatig SPAM e-mails worden verzonden aan een e-mailadres. Klanten kunnen zelf het filter aanpassen binnen ons controle paneel.

Login op ons controle paneel (DirectAdmin), deze is te bereiken via beheer.secudyn.nl of https://domeinnaam/cp. Weet je de inloggegevens niet meer? Neem dan contact met ons op.

Je krijgt onderstaand venster te zien na het inloggen, druk op “Spam Filters” onder het kopje “E-mail Manager”,

Aanpassen SPAM filter - deel 1

Aanpassen SPAM filter - deel 2

Wij hebben ingesteld dat SPAM e-mails altijd in de inbox van de klant dient te komen. Een klant kan dit zelf wijzigen in SPAM folder of door te kiezen voor het direct verwijderen van e-mails. Bij laatst genoemde optie kunnen wij e-mails niet terughalen voor de klant.

Wij hebben ervoor gekozen dat e-mails met een minimale score van 5.0 punten gemarkeerd dient te worden als ****SPAM****. Een klant kan dit zelf aanpassen. Het is niet aan te raden om lager te gaan dan 3.5 punten, dit omdat legitieme e-mails dan ook sneller gemarkeerd worden als SPAM.

Aanpassen SPAM filter - deel 3

Komt er vaak een legitieme e-mail in SPAM terecht? Dan kunt u bij het kopje “e-mail allow” het e-mailadres toevoegen. Ons filter controleert e-mails vanaf dit e-mailadres dan niet meer op SPAM. Krijgt u juist veel SPAM e-mails vanaf 1 of meerdere e-mailadressen? Dan kunt u deze toevoegen onder “e-mail blacklist”.

Aanpassen SPAM filter - deel 4

Heeft u hulp nodig bij het instellen van het filter? Of bent u van mening dat bovenstaande niet helpt om minder SPAM te ontvangen? Dan helpen wij u graag verder om ons filter nog beter te optimaliseren zodat u er profijt van krijg! Neem gerust contact met ons op en wij helpen u verder.

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hiernaast je e-mailadres in en je krijgt vanzelf onze nieuwsbrief.

Onze Privacy Policy kan je hier vinden.