Logo Blauw 2 - ICT Bedrijf | Werkplekbeheer, Office 365, VoIP Diensten, Azure
Gratis ICT Scan
Secure Dynamic Logo - ICT Bedrijf Rotterdam
Gratis ICT Scan
Secure Dynamic Logo - ICT Bedrijf Rotterdam
Veelgestelde vragen Office 365 | Outlook | Teams | MicroSIP | Windows 10 | VoIP2021-08-10T20:05:02+02:00

Onze veelgestelde vragen

Mocht je nu nog andere vragen hebben of kan je je antwoord hier niet vinden, stel ons dan gerust de vraag via ons contactformulier. Misschien kunnen we ‘m toevoegen aan de onderstaande lijst.

Microsoft 365

Microsoft Teams: Hoe start ik ermee?2021-09-19T22:11:59+02:00

Microsoft Teams: Hoe start ik ermee?

Als ik nog geen Microsoft Teams heb maar ik zou deze toch graag willen gaan gebruiken, waar kan ik het programma dan vinden en hoe start ik het op? Microsoft geeft eenieder die graag gebruik wil maken van hun software graag de mogelijkheid om dit te gebruiken, ook als je nog geen abonnement afneemt.

Microsoft Teams werkt op zowel Windows als Apple machines en voor de werking maakt dat ook verder niets uit.

Waarom zou ik Teams eigenlijk gebruiken?

Met Teams kan je alle functionaliteiten om samen te werken vinden in één stuk software.

  • Chatten
  • Vergaderen
  • Bellen
  • Bestanden delen
  • Whiteboarden
  • etc.

En dit kan je dus ook veelal met externe klanten, partners of projecten. Handig hé?

Het bewerken van bestanden kan je zelfs tegelijkertijd uitvoeren, terwijl je ziet waar de ander mee bezig is. Zo kan je voorkomen dat je hetzelfde aan het doen bent. Dat maakt het werken allemaal net wat effectiever en efficienter.

Via Teams kan je ook Powerpoint presentaties presenteren op een virtuele manier. Dan hoef je niet allemaal naar een fysieke locatie te komen, maar gewoon online.

Ook zijn voor het online vergaderen een aantal functies toegevoegd waarmee je kan zorgen dat een online vergadering netjes, ordentelijk en zakelijk blijft verlopen. Zo kan je je hand opsteken als je iets toe te voegen hebt in een discussie. Of kan je je achtergrond vervagen of zelfs een virtuele achtergrond instellen om de inrichting van jouw werkplek visueel niet over te brengen aan de andere deelnemers. Zo zorg je ervoor dat het zakelijk blijft terwijl je toch thuis zit.

Als je nu zover bent dat je Teams wilt gaan gebruiken dan kan je via deze website aan de slag.

Je kunt nu aanmelden of downloaden.

  • “Aanmelden” gebruik je voor de online software, daarvoor hoef je dus niets te downloaden
  • Bij “Nu downloaden” installeer je dus een stukje software van Teams

Nog niet geregistreerd bij Teams met je eigen account? Dan kun je deze link gebruiken om te registreren voor de gratis versie.

Wil je een volledige versie van Office 365 of Microsoft 365, neem dan contact met ons op voor een offerte.

Oké, wil je handige cursussen en trainingen voor Teams? Check dan dit lijstje,

Wat is OneDrive?2021-09-19T21:48:28+02:00

Wat is OneDrive?

Onderdeel van de Microsoft 365 (voorheen Office 365) omgeving is OneDrive. OneDrive wordt gebruikt als opslag voor persoonlijke bestanden. Die bestanden kan je vervolgens per stuk delen met eventuele andere medewerkers of externen. In basis is OneDrive echt een persoonsgebonden opslag en is het niet de bedoeling dat andere mensen zomaar op jouw OneDrive kunnen kijken zonder dat je daar expliciet akkoord voor heb gegeven. Als je een persoonlijk abonnement (lees:gratis) hebt op OneDrive krijg je 15GB gratis opslag bij je account. Heb je echter als bedrijf een Microsoft 365 abonnement met recht op OneDrive, dan heb je recht op 1TB (1000GB) per gebruiker.

OneDrive is zowel online als offline te benaderen. Online kan je via https://portal.office.com inloggen op je Microsoft 365 omgeving. Offline kan je de OneDrive software downloaden en installeren. Daarmee krijg je bijvoorbeeld via de Windows Verkenner toegang tot je bestanden via een share.

Maar let op, het opslaan van je gegevens in de Cloud is geen back-up. Lees hier ons blog over back-up. Je hebt wel een prullenbak waarmee je gegeven kan terugzetten voor de laatste 60 dagen.

Is OneDrive voor jouw bedrijf ook interessant? Neem dan contact op met ons voor een adviesgesprek.

Wat is SharePoint?2021-09-19T21:51:03+02:00

Wat is SharePoint?

SharePoint is een product van Microsoft wat dient als een informatieplatform. Je kan met Sharepoint bijvoorbeeld een intranetpagina opzetten voor jouw bedrijf, maar belangrijker nog, het bied je de mogelijkheden om heel veel informatie uit je bedrijf in de Cloud te plaatsen. Voordeel is dat als je een Microsoft 365 Business Basic (voorheen Office 365) abonnement hebt, je al recht hebt op 1TB opslag (1000GB) binnen jouw omgeving. Vaak al genoeg voor de ZZP-er of MKB-er.

Zodra je bestanden in SharePoint hebt staan, kan je die zowel online en offline benaderen. Installeer de OneDrive client op je PC en je kan daarmee ook je SharePoint bestanden synchroniseren met je lokale PC. Zo kan je OneDrive gebruiken voor je persoonlijke bestanden en SharePoint voor je bedrijfsbestanden. Zowel OneDrive, Teams als Sharepoint maken gebruik van datzelfde Microsoft platform. Mede daardoor kan je de diverse producten heel mooi integreren in jouw bedrijfsvoering.

Ook stelt SharePoint je in staat om gebruikersgroepen aan te maken met bepaalde toegang op folders waarin jouw data staat. Zo kan jij bepalen welke data voor wie beschikbaar is.

Maar let op, het opslaan van je gegevens in de Cloud is geen back-up. Lees hier ons blog over back-up. Je hebt wel een prullenbak waarmee je gegeven kan terugzetten voor de laatste 60 dagen.

Is SharePoint voor jouw bedrijf ook interessant? Neem dan contact op met ons voor een adviesgesprek.

Hoe voeg ik een ander postvak toe aan Outlook?2021-09-19T21:52:53+02:00

Hoe voeg ik een ander postvak toe aan Outlook?

Heb je meerdere accounts die je graag wil zien in je eigen Outlook of heb je medewerkers of collega’s waarvan je graag de mailbox wil kunnen zien? We hebben hieronder beschreven hoe je op makkelijke wijze een andere mailbox kan toevoegen aan Outlook.

Start Microsoft Outlook op.

Klik daarna op  Bestand,

Outlook - deel 6

Klik nu op Accountinstellingen,

Outlook - deel 5

Kies daarna weer voor Accountinstellingen,

Outlook - deel 4

Selecteer vervolgens je eigen account en klik op wijzigen,

Outlook - deel 3

Klik dan op de knop Meer Instellingen,

Outlook - deel 2

Klik nu op het tabblad Geavanceerd.

Outlook

Klik als laatste op de knop Toevoegen en vul het e-mailadres in van de postvak die je probeert toe te voegen.

Sluit vervolgens af door op OK te klikken en zodra je terug gaat naar je Outlook mailbox, dan zie je ook de andere mailbox(en) die je hebt toegevoegd.

Klik hier om meer te leren over Outlook

Mochten er nog specifieke vragen die je hebt naar aanleiding van het toevoegen van een mailbox, stel ze dan gerust.

Hoe kan ik Microsoft 365 downloaden?2021-09-19T22:15:04+02:00

Hoe kan ik Microsoft 365 downloaden?

Je kunt alle Microsoft 365 (Office 365) applicaties ook op je eigen computer downloaden en installeren. Dit kan je doen door naar in een browser scherm, bijv. Google Chrome, te browsen naar de Office portal. Als je al een Microsoft 365 abonnement hebt dan kan je hier inloggen met je e-mailadres en bijbehorend wachtwoord.

Als je bent ingelogd dan kom je op het beginscherm van je Microsoft 365 portaal. Hier zie je ook een knop Office installeren staan. Als je daarop klikt, kan je de volledige versie van Microsoft Office installeren op je lokale PC.

Mocht je graag de 64-bit willen hebben, dan kan je via de optie “other install options” ook de 64-bit versie vinden.

Office 365 64-bit

Wil je je kennis op Office producten uitbreiden en ben je op zoek naar gratis Microsoft 365 trainingen? Die kan je hier vinden.

Interesse in Microsoft 365 (voorheen Office 365)? Neem dan contact met ons op.

Werkplekbeheer

Wat is werkplekbeheer?2021-09-19T21:44:00+02:00

Wat is werkplekbeheer?

Onze werkplekbeheer dienst geeft jou als ondernemer de mogelijkheid om je te focussen op je eigen business. Wij beheren de ICT omgeving voor je. Dat betekent dat jij en je werknemers, waarvoor je werkplekbeheer hebt afgesloten, ons tijdens kantooruren kunnen bellen voor ICT problemen. Deze dienst is natuurlijk wel beschreven, want we kunnen niet van alles wat weten. Maar wel alles rondom de werkplek en het besturingssysteem, daar mag je dus altijd over bellen, mailen of chatten.

Waarom zou je voor werkplekbeheer bij Secure Dynamic kiezen?

Je betaald dus een vast bedrag per maand per werkplek voor deze dienst. Daardoor zijn de kosten overzichtelijk en begrijpelijk. Het abonnement kan je ook altijd upgraden of downgraden met betrekking tot de modules die je afneemt. Wij werken ook niet met jaarcontracten maar met maandcontracten, zo is het voor jou als ondernemer schaalbaar.

Als je werkplekbeheer combineert met Microsoft 365, VoIP en back-up dan bewaken we de integriteit van jouw data en omgeving en ben je volledig in de cloud.

Is werkplekbeheer voor jouw bedrijf ook interessant? Neem dan contact op met ons voor een adviesgesprek.

VoIP

085 nummer aanvragen2021-09-19T21:06:37+02:00

085 nummer aanvragen

Bij Secure Dynamic IT Diensten bieden we ook telefonie aan in de cloud.

Daarbij zorgen we voor de migratie van een bestaand telefoonnummer naar je nieuwe telefonie omgeving. Maar het kan ook zo zijn dat je een nieuw 085 nummer wilt aanvragen. Dat is bij ons ook geen probleem. Wij vragen het nummer aan en koppelen het net zo makkelijk aan jouw telefooncentrale, eventueel naast een bestaand nummer.

Door de telefooncentrale naar wens in te richten kunnen we zelfs de verkeersstromen uit elkaar halen en begeleiden naar het juiste nummer.

Interesse in een 085 nummer? Vraag dan direct meer informatie aan.

Wat is VoIP – Cloud telefonie?2021-09-19T21:40:40+02:00

Wat is VoIP – Cloud telefonie?

VoIP is niet anders dan telefonie, alleen dan via je internet verbinding. De werking en afhandeling is praktisch hetzelfde als via een ouderwetse telefoonlijn. Alleen doordat VoIP via internet verloopt zijn er tal van voordelen. We noemen er drie,

  • Goedkoop
    • In vergelijking met ouderwetse telefoontikken is een VoIP tarief voordeliger.
  • Overal bereikbaar
    • Zolang je een internetlijn hebt ben je bereikbaar.
  • Software telefoon
    • Als je een headset set en de juiste software dan kan je je gewoon aanmelden op jouw cloud telefooncentrale, waar je ook bent. Geen fysieke telefoon meer nodig.

Via onze VoIP oplossingen kan je een volledige telefooncentrale in de cloud krijgen met alle functionaliteiten. Als je nog fysieke telefoons wil hebben, dan kan dat natuurlijk ook. Ook via ons VoIP portal kan je zelf je centrale aanpassen als je dat zou willen.

Je betaald voor de dienst vaste bedragen per maand afhankelijk van functionaliteit en hoeveelheid.

Is VoiP voor jouw bedrijf ook interessant? Neem dan contact op met ons voor een adviesgesprek.

Webhosting

Hoe zet ik Hotlink Protection aan?2021-09-19T21:13:30+02:00

Hoe zet ik Hotlink Protection aan?

Je hebt een hoop afbeeldingen op je website staan en wilt niet dat deze op andere websites worden ingeladen. Daarvoor kun je gebruik maken van de optie “Hotlink Protection” welk standaard te vinden is in ons controle paneel. (DirectAdmin)

Login op ons controle paneel (DirectAdmin), deze is te bereiken via beheer.secudyn.nl of https://domeinnaam/cp. Weet je de inloggegevens niet meer? Neem dan contact met ons op.

Je krijgt onderstaand venster te zien na het inloggen, druk op “Hotlinks Protection” onder het kopje “Account Manager”,

PHP instellingen - deel 1

De optie “Hotlink Protection” staat als default uit. Toch kan het zijn dat je enkele websites juist wel toegang wil geven tot je afbeeldingen. Onderstaand venster is de default:

Hotlink protection

Als eerst geef je de URL’s aan welk je afbeeldingen (of bestanden zoals PDF) wel mag gebruiken op zijn/haar eigen website. Vergeet niet dat je je eigen URL ook dient in te vullen inclusief eventuele subdomeinnamen. (Bijvoorbeeld webshop.domeinnaam)

Hotlink protection URL

Daarna gaan we instellen voor welke opties dit geldt en wat er dient te gebeuren met de verzoeken. We raden aan om 403 Forbidden actief te laten en niet te gaan redirecten naar een URL. Bij “Protected file types” kun je meerdere extensies invullen. Zo ook PDF bestanden.

Hotlink protection opties

Vergeet tot slot niet, om te kiezen voor “Enable Hotlinks Protection”.

Heb je hulp nodig bij het instellen van Hotlink Protection? Neem gerust contact met ons op en wij helpen je verder.

Hoe pas ik PHP instellingen aan?2021-09-19T21:03:41+02:00

Hoe pas ik PHP instellingen aan?

U gebruikt een CMS applicatie zoals bijvoorbeeld WordPress en krijgt een PHP (fout)melding over bepaalde PHP instellingen. Binnen ons controle paneel kunt u een hoop PHP instellingen zelf wijzigen. Dit is dan alleen van toepassing op uw domeinnaam en niet voor overige klanten.

Login op ons controle paneel (DirectAdmin), deze is te bereiken via beheer.secudyn.nl of https://domeinnaam/cp. Weet je de inloggegevens niet meer? Neem dan contact met ons op.

Je krijgt onderstaand venster te zien na het inloggen, druk op “PHP Settings” onder het kopje “Account Manager”,

PHP instellingen - deel 1

De default PHP waardes worden gebruikt welk wij hebben ingesteld. Wilt u zelf wijzigingen aanbrengen? Zoals bijvoorbeeld aan de PHP opties max_input_vars, memory_limit, post_max_size en upload_max_filesize. Deze kunt u zelf aanpassen in onderstaand venster. Wij hebben onderstaande als voorbeeld toegepast voor onze eigen domeinnaam.

PHP instellingen - deel 2

Onder de optie “Add New Override” binnen de tab “PHP Settings” kunt u zelf extra opties toevoegen of wijzigen.
Heeft u hulp nodig bij het instellen van de PHP settings? Neem gerust contact met ons op en wij helpen u verder.

Hoe pas ik het SPAM filter aan?2021-09-19T21:56:42+02:00

Hoe pas ik het SPAM filter aan?

Er zijn periodes dat er regelmatig SPAM e-mails worden verzonden aan een e-mailadres. Klanten kunnen zelf het filter aanpassen binnen ons controle paneel.

Login op ons controle paneel (DirectAdmin), deze is te bereiken via beheer.secudyn.nl of https://domeinnaam/cp. Weet je de inloggegevens niet meer? Neem dan contact met ons op.

Je krijgt onderstaand venster te zien na het inloggen, druk op “Spam Filters” onder het kopje “E-mail Manager”,

Aanpassen SPAM filter - deel 1

Aanpassen SPAM filter - deel 2

Wij hebben ingesteld dat SPAM e-mails altijd in de inbox van de klant dient te komen. Een klant kan dit zelf wijzigen in SPAM folder of door te kiezen voor het direct verwijderen van e-mails. Bij laatst genoemde optie kunnen wij e-mails niet terughalen voor de klant.

Wij hebben ervoor gekozen dat e-mails met een minimale score van 5.0 punten gemarkeerd dient te worden als ****SPAM****. Een klant kan dit zelf aanpassen. Het is niet aan te raden om lager te gaan dan 3.5 punten, dit omdat legitieme e-mails dan ook sneller gemarkeerd worden als SPAM.

Aanpassen SPAM filter - deel 3

Komt er vaak een legitieme e-mail in SPAM terecht? Dan kunt u bij het kopje “e-mail allow” het e-mailadres toevoegen. Ons filter controleert e-mails vanaf dit e-mailadres dan niet meer op SPAM. Krijgt u juist veel SPAM e-mails vanaf 1 of meerdere e-mailadressen? Dan kunt u deze toevoegen onder “e-mail blacklist”.

Aanpassen SPAM filter - deel 4

Heeft u hulp nodig bij het instellen van het filter? Of bent u van mening dat bovenstaande niet helpt om minder SPAM te ontvangen? Dan helpen wij u graag verder om ons filter nog beter te optimaliseren zodat u er profijt van krijg! Neem gerust contact met ons op en wij helpen u verder.

Hoe installeer ik SSL?2021-09-19T21:17:29+02:00

Hoe installeer ik SSL?

SSL of Secure Sockets Layer zorgt voor een veilige versleutelde verbinding tussen de webserver en de interbrowser. Hiermee zijn je gegevens die je verstuurd beveiligd met een certificaat. Als je bij ons ook webhosting afneemt, dan kan je via onderstaande manier gratis een certificaat verkrijgen.

Login op ons controle paneel (DirectAdmin), deze is te bereiken via beheer.secudyn.nl of https://domeinnaam/cp. Weet je de inloggegevens niet meer? Neem dan contact met ons op.

Je krijgt onderstaand venster te zien na het inloggen, druk op “SSL certificates” onder het kopje “Account manager”,

Aanpassen SSL - 1

Kies vervolgens voor de tab “free & automatic certifcate from Let’s Encrypt” en vink de opties “wildcard” en “force ssl with https redirect” aan. Controleer of *.domeinnaam en domeinnaam zijn aangevinkt en druk op save. Er volgt een automatisch e-mail bericht zodra de installatie van Let’s Encrypt is voltooid.

Aanpassen SSL - 2

Je website is nu beveiligd met een gratis wildcard certificaat, welk ook automatisch geldt voor de FTP server en onze eigen mailserver.

Liever een certificaat waar je voor dient te betalen? Deze kunnen wij ook leveren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Hoe installeer ik WordPress?2021-09-19T21:39:09+02:00

Hoe installeer ik WordPress?

Leuk, je hebt een webhosting pakket bij ons afgenomen, gefeliciteerd! Nu de volgende stap, je zal namelijk moeten zorgen dat je je website ook kan gaan maken. Daar hebben wij je een stukje bij geholpen. We laten je zien hoe je zelfstandig je eigen WordPress installatie kan optuigen, zonder echte technische kennis.

Login op ons controle paneel (DirectAdmin), deze is te bereiken via beheer.secudyn.nl of domeinnaam/cp. Weet u de inloggegevens niet meer? Neem dan contact met ons op.

U krijgt onderstaand venster te zien na het inloggen, druk op Install WordPress onder het kopje extra features,

Op het volgende scherm kiest u voor de domeinnaam waarop WordPress geïnstalleerd dient te worden,

Zet het vinkje aan voor de optie install WordPress en druk op modify,

Op de achtergrond is onze server bezig met de installatie van WordPress. Zodra dit process is afgerond, ontvangt u per e-mail de inloggegevens. Heeft u geen inloggegevens ontvangen? Maar staat het vinkje aan? Neem dan contact met ons op.

Klik hier om meer te bekijken over WordPress.

Azure

Wat is Microsoft Azure?2021-09-19T21:42:14+02:00

Wat is Microsoft Azure?

Vroeger was het heel normaal dat je een eigen server of opslag zoals Synology had staan voor jouw applicatie en/of data. Daarmee was je zelf in controle van de omgeving, maar was je ook zelf verantwoordelijk als de server kapot was of juist moest uitbreiden. Een aantal partijen waaronder Microsoft Azure, Google Cloud en Amazon AWS zijn daarop ingesprongen en hebben allen een zogenaamd cloud platform opgezet. Daarbij zorgen zij concreet voor de hardware en al het onderhoud.

Jij huurt als het ware een stuk van de hardware. Op die hardware kan je dan jouw server plaatsen, waarbij Microsoft zorgt voor alle mogelijke updates rondom de hardware. Maar de server staat ineens een datacenter van de leverancier en niet meer op locatie. Fysiek veiliger kan je het niet krijgen, de datacenters waar dergelijke oplossingen staan zijn goed beveiligd tegen diefstal, maar ook tegen stroomuitval of connectie uitval.

De dienst van Microsoft die dit regelt heet Microsoft Azure. Je betaald hier dus een bedrag per maand voor de dienst die je afneemt. Een soort abonnement dus.

Met Microsoft Azure kan je nog veel meer dan alleen maar een server afnemen. Je kan ook een database dienst afnemen of juist een dienst afnemen voor IoT (Internet of Things) technologie.

Wij gebruiken Microsoft Azure eigenlijk altijd voor klanten die nog lokaal servers hebben staan. Die bouwen wij om naar een server in Azure gebaseerd op de laatste standaard en de laatste technieken. Het mooie hiervan is, dat in combinatie met Microsoft 365, het feitelijk niet meer uitmaakt waar je zou willen werken. Dat kan dus ook zes maanden op Ibiza zijn. Zolang je maar een internetverbinding hebt.

Is Microsoft Azure voor jouw bedrijf ook interessant? Neem dan contact op met ons voor een adviesgesprek.

Wat is PowerShell?2021-09-19T21:55:39+02:00

Wat is PowerShell?

PowerShell is een krachtige moderne scriptingtaal of opdrachtshell gebruikt door Microsoft om op CLI (Command Line Interface) basis commando’s te sturen naar Azure & Microsoft 365. Het verschil met andere shells is dat PowerShell ook .NET objecten kan behandelen.

Maar waar gebruiken we PowerShell dan voor? 

Met PowerShell kan je systemen ideaal automatiseren. Je kan dus volledige scripts bouwen met commando’s om te zorgen dat bepaalde taken gebeuren, van ingewikkelde scripts tot het simpel opvragen van systeeminformatie. Om goed van te start te kunnen met PowerShell zal je wel de commando’s machtig moeten worden. Gelukkig is daar veel over te vinden op het web.

Nu weet je wat PowerShell is, nu nog installeren.

Dat kan met de installatie handleiding van Microsoft, die is hier te vinden.

En wil je dan echt gaan werken met PowerShell, wat we je kunnen aanraden, check dan hier de Getting started with PowerShell handleiding van Microsoft.

Hier heb je nog wat bronnen,

Veelgestelde vragen - ICT Bedrijf | Werkplekbeheer, Office 365, VoIP Diensten, Azure

Wij proberen onze veelgestelde vragen lijst zorgvuldig samen te stellen. Deze is uiteraard niet 100% compleet, maar zodra we genoeg vragen over een onderwerp krijgen zullen we die toevoegen aan de lijst.

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hiernaast je e-mailadres in en je krijgt vanzelf onze nieuwsbrief.

Bedankt, we hebben je ingeschreven voor onze nieuwsbrief.
Oeps, een probleem met verzenden. Probeer het later nog een keer.

Onze Privacy Policy kan je hier vinden.