Wat is SharePoint?

zondag 25 september 2022

Wat is SharePoint?

SharePoint is een product van Microsoft wat dient als een informatieplatform. Je kan met Sharepoint bijvoorbeeld een intranetpagina opzetten voor jouw bedrijf, maar belangrijker nog, het bied je de mogelijkheden om heel veel informatie uit je bedrijf in de Cloud te plaatsen. Voordeel is dat als je een Microsoft 365 Business Basic (voorheen Office 365) abonnement hebt, je al recht hebt op 1TB opslag (1000GB) binnen jouw omgeving. Vaak al genoeg voor de ZZP-er of MKB-er.

Zodra je bestanden in SharePoint hebt staan, kan je die zowel online en offline benaderen. Installeer de OneDrive client op je PC en je kan daarmee ook je bestanden synchroniseren met je lokale PC. Zo kan je OneDrive gebruiken voor je persoonlijke bestanden en SharePoint voor je bedrijfsbestanden. Zowel OneDrive, Teams als Sharepoint maken gebruik van datzelfde Microsoft platform. Mede daardoor kan je de diverse producten heel mooi integreren in jouw bedrijfsvoering.

Ook stelt SharePoint je in staat om gebruikersgroepen aan te maken met bepaalde toegang op folders waarin jouw data staat. Zo kan jij bepalen welke data voor wie beschikbaar is.

Maar let op, het opslaan van je gegevens in de Cloud is geen back-up. Lees hier ons blog over back-up. Je hebt wel een prullenbak waarmee je gegeven kan terugzetten voor de laatste 60 dagen.

Is SharePoint voor jouw bedrijf ook interessant? Neem dan contact op met ons voor een adviesgesprek.

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Vul hiernaast je e-mailadres in en je krijgt vanzelf onze nieuwsbrief.

Onze Privacy Policy kan je hier vinden.